Skip to main content

Manapság a munkavégzés módja és helye is megváltozott, így ennek megfelelően kell kialakítani a modern, úgynevezett „hibrid” munkahelyeket. Felül kell vizsgálni a munkamódszereket és folyamatokat annak érdekében, hogy biztosítani tudjunk olyan technológiát, amely alkalmazkodik mind az irodai, mind a távoli munkavégzéshez. Ezzel hosszú távon pozitív hatást gyakorolhatunk a szervezet produktivitására és a munkavállalók elégedettségre.
Minden szervezetnek eltérő igényei vannak a munkakörnyezet kialakításában, de vannak olyan területek, amelyekre mindenki megoldást keres. Ilyen például a rossz hangminőség hang- és videohívások során, illetve a rendelkezésre álló sávszélesség és az infrastruktúra által korlátozott funkcionalitás.

A hibrid munkavállalók megfelelő támogatásához három kulcsfontosságú tényező szükséges:

1. Minőségi hang és videó

Annak érdekében, hogy megbízható hangminőséget biztosítsunk érdemes irányított mikrofonokat használni, amelyek alkalmazkodnak a környezethez és tisztán rögzítenek minden hangot. Az akusztikus visszhangszűrést és a zajcsökkentést tartalmazza a DSP technológia, mely segítségével megszüntethetjük a külső zajokat. Az olyan design elemeket, mint a függönyök és szövettel borított panelek érdemes elkerülni, mivel rossz hangzást okozhatnak a tárgyalókban és a kollaborációs terekben. A hang mellett a videó is rendkívül fontos a megbeszéléseken. A professzionális PTZ kamerák segíthetnek abban, hogy mindenki látható legyen a hívás mindkét végén, illetve a kamera előbeállításai lehetővé teszik a nézet váltását az előadóról a résztvevőkre és a megosztott tartalomra.

„Mivel az elmúlt évben a Teams és Zoom hívások az életünk részévé váltak, így a munkavállalók hozzászoktak ahhoz, hogy mindenkit tisztán látnak és hallanak a konferenciahívásokon. Az a személy, aki a konferenciaterem végében ül és nem hallható, az nem lesz elfogadható azok számára, akik távolról dolgoznak.” – mondta Beth Torgerson. A sikeres tárgyalások magukban foglalják az összes személy részvételét. A tiszta hang és kép lehetővé teszi, hogy minden résztvevőt halljanak és lássanak, ami a hatékonyság kulcsa.

2. Saját eszközök használata az értekezleten

A munkavállalók az irodai és távmunka között mozognak, és mindkét helyen azonos minőségű élményt várnak el. Ha az irodába való bejárás azt jelenti, hogy ismeretlen tárgyalótermi technológiával kell megküzdeniük, valószínűleg nem fognak bejárni. Ha az otthoni munkavégzés során rossz minőségű online értekezletekkel küzdenek, akkor ők sem lesznek elégedettek. A Bring Your Own Device (BYOD) lehetővé teszi a munkavállalók számára, hogy saját laptopjaikat használják, amikor az irodában csatlakozni szeretnének a technológiához, mindezt bonyolult kábelek és csatlakozók nélkül.

„A legnagyobb sikert az olyan BYOD-megoldások fejlesztésében találjuk, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy saját laptopjaikról vezéreljék a megbeszéléseket, miközben teljes mértékben kihasználják az irodában lévő csúcskategóriás kamerákat és mikrofonokat.” – mondta Matt Kopin.

Fontos a következetes felhasználói élmény. „A teremmérettől függetlenül a felhasználóknak ideális esetben ugyanazokat a lépéseket kell elvégezniük a hibrid találkozók elindításához, még akkor is, ha a háttérben lévő AV-berendezés különbözik” – mondta Ashley Smith, a Biamp regionális értékesítési vezetője.

3. Egységes kommunikáció a zökkenőmentes integrációért

Az egységes kommunikációs megoldások a hibrid munkahelyek alapjává váltak, és a tárgyalótermi technológiának kompatibilisnek kell lennie a munkavállalók, ügyfelek és beszállítók által használt rendszerekkel. A zökkenőmentes integráció elengedhetetlen olyan vezető platformokkal, mint a Microsoft Teams, a Zoom és a Cisco Webex. A kollaborációs teret olyan eszközökkel kell felszerelni, amelyek könnyen használhatók, és lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy megbeszéléseket indítsanak az irodai technológiával vagy saját eszközeikkel.